شب اوّل: اين شب به نام «ليلة المبيت» مزيّن است، در اين شب يك حادثه مهمّ تاريخى واقع شد و آن اين كه در سال سيزدهم بعثت، رسول خدا(صلى الله عليه وآله) از مكّه به قصد هجرت به سوى مدينه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گرديد و امير مؤمنان على(عليه السلام) براى اغفال دشمنان، فداكارانه در بستر رسول خدا(صلى الله عليه وآله) خوابيد و مشركان قريش كه خانه رسول خدا(صلى الله عليه وآله) را محاصره كرده بودند، به گمان آن كه رسول خدا(صلى الله عليه وآله) در بسترش آرميده است، تا صبح منتظر ماندند و چون صبحگاهان با شمشيرهاى برهنه به منزل آن حضرت هجوم بردند تا رسول اللّه(صلى الله عليه وآله) را بكشند، على(عليه السلام) را ديدند كه از آن بستر برخاست! بدين سان، رسول خدا(صلى الله عليه وآله) در فرصتى مناسب خود را از چنگال مشركان قريش نجات داد و على(عليه السلام) نيز با اين فداكارى، عشق و علاقه و برادرى خود را نسبت به رسول خدا(صلى الله عليه وآله)نشان داد; اين در حالى بود كه هر زمان ممكن بود كسى را كه در بستر خوابيده به قتل برسانند.

صفحات: 1· 2


موضوعات: اسلام
   چهارشنبه 10 آذر 13951 نظر »

مهمترین وظیفه زن، شوهردارى و تربیت فرزندانى صالح و سالم و كارآمد است و هیچ كارى نباید این مسئله مهم را تحت الشعاع قرار دهد و انجام چنین مسئولیت بزرگى نیازمند به كسب اطلاعات لازم مى باشد چه اینكه بدون شناخت نسبت به مسائل تربیتى، اخلاقى و كسب مهارتهاى ارتباطى براى ایجاد روابط گرم و صمیمى با شوهر امكان پذیر نیست لذا هر كدام از زوجین با توجه با پیچیده شدن مسائل زندگى باید اطلاعات لازم را در این زمینه از طریق مطالعه كتاب هاى مفید، مجلات و دیدن فیلم هاى تربیتى به دست آورند و اگر زنان درس می خوانند باید رشته ی تحصیلی شان مرتبط با و ظایفشان باشد، و الا در امر تربیت فرزند و داشتن یک زندگى سالم و بانشاط با مشكلات جدى مواجه خواهند شد.

نكته اى كه توجه به آن ضرورى است اهمیت شوهر دارى، تربیت فرزندان و گرم نگه داشتن كانون خانواده است امروزه متأسفانه تبلیغات مسموم موجب كم اهمیت جلوه دادن فعالیت زنان در خانه است در حالیكه زیر بناى یک جامعه سالم و كارآمد خانواده است. اگر خانوده ها از استحكام خوبى برخوردار باشند و فرزندان كه محصولات خانواده هستند در زمینه هاى گوناگون تربیت شوند و از رشد و بالندگى خوبى برخوردار باشند آنگاه جامعه با مشكلات كمترى مواجه خواهد شد و انجام چنین مسئولیت بزرگى بیشتر بر عهده زنان مى باشد چه اینكه از زمان انعقاد نطفه تا هنگام تولد و بعد از تولد تا دو سالگى كودک به صورت صد در صد وابسته به مادر مى باشد و نقش پدر بسیار كم است البته با بزرگ تر شدن كودک نقش پدر نیز بیشتر خواهد شد ولى هیچ گاه تا دوران بلوغ سهم پدر به اندازه مادر نمى باشد و این حاكى از اهمیت نقش مادر در تربیت فرزند مى باشد و این كار دشوار بیشتر از هر كس از عهده مادر بر مى آید و راستى چه كارى از تربیت انسانها كه شریفترین مخلوقات آفرینش هستند بالاتر است.

صفحات: 1· 2


موضوعات: اسلام
   سه شنبه 18 آبان 13951 نظر »

امام حسین علیه‌السلام:

اى مردم! همانا خداى بزرگ بندگان را نيافريده مگر براى آنكه او را بشناسند، وقتى او را شناختند او را پرستش خواهند كرد، هنگامى كه او را پرستش كردند از بندگى غير او بى نياز مى شوند. مردى گفت: اى فرزند رسول خدا، پدر و مادرم فدايت باد، شناخت خدا چيست؟ فرمود: عبارتست از شناخت مردم هر زمان امامشان را، آن امامى كه اطاعت او بر آنها واجب است.

[علل الشرايع، ص 9.]

در محضر شهداء

همسر شهید همت می گوید:

اخلاقم طوری بود که اگر میدیدم کسی خلاف شرع می گوید،با او جر و بحث میکردم .
یک روز بهم گفت : باید با منطق حرف بزنی
بهش گفتم :
ولی آدم رو مسخره می کنن.
گفت :
می دونی ما در قبال تمام کسانی که راه کج میرن مسئولیم؟حق نداریم باهاشون برخورد تند کنیم؛از کجا معلوم که ما توی انحراف اینا نقش نداشته باشیم ؟
وقتی بهش گفتم :
آخه تو کجایی که مقصر باشی؟
گفت :
چه فرقی میکنه؟ من نوعی، با برخورد نادرستم،سهل انگاریم،کوتاهیم ..همه اینا باعث انحراف میشه ..

شهیدحاج محمد ابراهیم همت

❣اللهم عجل لولیک الفرج❣


موضوعات: اسلام
   پنجشنبه 6 آبان 13951 نظر »

یکی از صفاتی که مورد تاکید دین اسلام می باشد صفت تقوی می باشد به طوریکه در قرآن و روایات تاکید زیادی بر این مقوله شده است و تاکید مطلبی از طرف شخص حکیم و مهربان و عالم بدون غرض نمی تواند باشد و نشان دهنده اهمیت مطلب در سعادت انسانها می باشد. 

اعتقاد ما براین است که دنیا راه رسیدن به کمال اخروی می باشد و نگاه دین به دنیا نگاه راه می باشد نه اینکه دنیا هدف ما تلقی شود.بنابراین ما در این دنیا مسافرهستیم و دنیا راه برای انسانهایی که در حال سفر به سمت آخرت می باشند.با این نگاه قرآن می فرماید 
وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى(1)
زاد و توشه تهیه کنید که بهترین زاد و توشه پرهیزگاری و تقوا است.
زاد و توشه چیزی است که انسان را از مرگ و هلاکت نجات می دهد.سفرهای سابق غیر از سفرهای امروزی بود ، امروز بدون زاد و توشه می شود سفر کرد چون در راه وسایل مورد نیاز است، اما در گذشته چنین نبود وآیه تنظیرش ناظر به سفرهای گذشته است.در این رابطه حضرت امیر می فرماید 
 أَهْلُ الدُّنْیَا کَرَکْبٍ یُسَارُبِهِمْ وَ هُمْ نِیَامٌ ،(2)

اهل دنیا همچون سوارانی هستند که آنها را میبرند در حالیکه در خواب هستند.
یعنی اگر چه خیال می کنند که ایستاده اند ولی مسافر دنیا به آخرت هستند، بنابراین زاد و توشه لازم است و بهترین زاد و توشه آنها به گفته قرآن ، تقوا و پرهیزگاری است.

پی نوشت:

1.بقره آیه 197

2.نهج البلاغه کلمات قصار، 64

 


موضوعات: اسلام
   چهارشنبه 7 مهر 1395نظر دهید »


موضوعات: اسلام
   سه شنبه 6 مهر 1395نظر دهید »

1 2

 << < فروردین 1403 > >>
ش ی د س چ پ ج
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
یا ابا صالح المهدی ادرکنی
"یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضاعة مزجاة فاوف لنا الکیل و تصدق علینا ان الله یجزی المتصدقین"
جستجو
کاربران آنلاین
  • مدیر النفیسه
  • كريمي
  • سونیا سجادی
  • زفاک
  • امیرِعباس(حسین علیه السلام)
  • Tanha
آمار
  • امروز: 27
  • دیروز: 18
  • 7 روز قبل: 255
  • 1 ماه قبل: 1474
  • کل بازدیدها: 75251
رتبه