در آيينه روايات براي زيارت پيامبر اكرم(ص) و زيارت حضرت فاطمه(سلام الله عليها) و ائمه(ع) فضايل و ثواب اخروي و پاداش و كرامت هاي دنيوي زيادي ذكر شده كه محاسبه آن از توان هر كسي جز خدا خارج است. امّا پاداش هاي هر كسي به اندازه ميزان خود شناسي و معرفتي است… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   یکشنبه 30 آبان 13952 نظر »
اربعین است اربعین کربلاست هر طرف غوغایی از غم ها به پاست گویی از آن خیمه های نیم سوز خود صدای العطش آید هنوز  اربعین حسینی تسلیت باد. بیشتر »

موضوعات: امامان
   شنبه 29 آبان 13951 نظر »

موضوعات: رهبری
   شنبه 29 آبان 13953 نظر »
« وَاسـئـَلـُوا اللـّهَ مـِن فـَضـلـِهِ » غالباً انعام واحسانی که شخص منعم به دیگری می کند ازچیزهایی است که درزندگی او زیادی است وبه همین جهت ازانعام تعبیر می شود به « فضل » ( زیادی ) . وازآنجایی که درجملات قبل خدای تعالی مردم را ازاین که چشم به فضل… بیشتر »

موضوعات: قرآنی
   شنبه 29 آبان 13952 نظر »
  طعنه و خنده به اشعار و شعارم بزنید تیر غم بر دل دیوانه و زارم بزنید در حـــفاظـــت ز امیــــرم علی خــــامـــنه ای می شــــوم مـــیثــــم تــــمّار ، بـــه دارم بـــزنیــد بیشتر »

موضوعات: رهبری
   شنبه 29 آبان 13954 نظر »
پروردگارا  دراین جمعه به حق بخشندگی و مهربانیت رفتگان ما را بیامرز...... وسلامتی کامل را نصیب همه بیماران عطا بفرما الـــهی آمین... بیشتر »

موضوعات: مناجات نامه
   جمعه 28 آبان 13954 نظر »
وقتی میان نفس و هوس جنگ می شود قلبم به چشم همزدنی سنگ می شود آقا ببخش که سرم گرم زندگی است کمتر دلم برای شما تنگ می شود چشم آلوده کجا، دیدن دلدار کجا؟ دل سرگشته کجا، وصف رخ یار کجا؟ کاش در نافله ات نام مرا هم ببری که دعای تو کجا، عبد گنه کار کجا؟ بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 28 آبان 13953 نظر »
«بَقِیَّهُ الله» در آیه ۸۶ سوره هود، تفسیر به وجود مهدى (علیه السلام) یا بعضى از امامان دیگر شده است(۱) از جمله در کتاب «اکمال الدین» از امام باقر (علیه السلام) چنین نقل شده: نخستین سخنى که مهدى (علیه السلام) پس از قیام خود مى گوید، این آیه است:… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 28 آبان 13952 نظر »
    دروغ نگوییم، تهمت نزنیم، مؤدب باشیم، صادق باشیم، انتقاد پذیر باشیم، دیگران را آزار ندهیم، وجدان داشته باشیم، از کسی بت نسازیم، نظافت را رعایت کنیم، از قدرت سوء استفاده نکنیم، پشت سر کسی غیبت نکنیم، به عقاید همدیگر احترام بگذاریم، مسؤلیت… بیشتر »

موضوعات: آزاد
   جمعه 28 آبان 13954 نظر »
گرفتاری‌هایی که دراین دنیا دامنگیر انسان می شوند یا مکافات عمل هستند و یا برای امتحان، برای تعدادی پایه ترقی و تکامل است و برای گروهی تخفیف کیفر اخروی،صورت اخیر لطفی است از طرف خداوند برای گناهکاران تا از مجازات اخروی آنها کاسته شود و ممکن است در این… بیشتر »

موضوعات: آزاد
   جمعه 28 آبان 13952 نظر »

موضوعات: مدافع حرم
   جمعه 28 آبان 13953 نظر »
   عصر یک جمعهء دلگیر، دلم گفت بگویم بنویسم که چرا عشق به انسان نرسیده است؟ چرا آب به گلدان نرسیده است؟ چرا لحظهء باران نرسیده است؟ وهر کس که در این خشکی دوران به لبش جان نرسیده است، به ایمان نرسیده است و غم عشق به پایان نرسیده است. بگو حافظ دلخسته… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 28 آبان 13955 نظر »
  امام باقر عليه السلام: بر حسين عليه السلام ندبه و عزادارى و گريه كنيد و به اهل خانه خود دستور دهيد كه بر او بگريند و در خانه ‏با اظهار گريه و ناله بر حسين عليه السلام، مراسم عزادارى بر پا كنيد و يكديگر را با گريه و تعزيت و تسليت گويى در سوگ حسين عليه… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   جمعه 28 آبان 1395نظر دهید »
همه خیرات زیر سر عقل است و جنودش ،که امام صادق فرمودند بشناس تا هدایت شوی البته جهل و جنودش را میتوان از دید تولی و تبری ،جذب و دفع هم نگاه کرد همه خیرات زیر سر عقل است که «ما عبدالله بمثل العقل»خدا به مثل عقل پرستیده نشده اما راه عقل و عاقل شدن غیر از… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   جمعه 28 آبان 13952 نظر »
  الهـي باز آمديم با دو دست تهي چه باشد اگر مرحمي بر خستگان نهي الهـي گرفتار آن دردم كه تو دواي آني و در آرزوي آن سوزم كه تو سرانجام آني الهـي هر دلشده اي با ياري و غمگساري و من بي يار و غريبم الهـي چراغ دل مريداني و انس جان غريباني، كريما آسايش سينه… بیشتر »

موضوعات: مناجات نامه
   دوشنبه 24 آبان 13953 نظر »

موضوعات: رهبری
   دوشنبه 24 آبان 13955 نظر »
من به جا ماندن از این قافله عادت کردم نوش جانش بشود هر که حرم رفت حسین بیشتر »

موضوعات: امامان
   دوشنبه 24 آبان 13953 نظر »
استاد بزرگ اخلاق آقای میرزا اسماعیل دولابی پیش از وفات برای زندگی مومنانه 15 دستورالعمل را ذکر می‌کند که به ترتیب در ذیل آورده شده است: 1. هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   دوشنبه 24 آبان 13952 نظر »
از زمان آفرینش حضرت آدم(ع) تاکنون در همة ادیان الهی به زیارت اماکن مقدس سفارش شده و دشواری¬های راه بر اجر و پاداش معنوی این سفر می¬افزاید. در مذهب تشیع برای زیارت معصومان(ع) به¬ویژه امام حسین(ع) فضیلت فراوان ذکر شده و نوعی تجدید پیمان استوار با این… بیشتر »

موضوعات: امامان
   دوشنبه 24 آبان 13951 نظر »
  در روضه همیشه دیده تر داریم داغی به دل از غریب مادر داریم عشق است اگر که اربعین امسال بین الحرمینشــــــان قدم برداریم   بیشتر »

موضوعات: امامان
   دوشنبه 24 آبان 1395نظر دهید »

موضوعات: رهبری
   یکشنبه 23 آبان 13952 نظر »
حضرت امیرالمؤمنین(ع) در خطبه معروف به «خطبه البیان» که در بصره ایراد فرمودند، در بیان علائم و نشانه های ظهور امام زمان(عج) و نیز وقایع هنگام و بعد از ظهور آن حضرت، مطالبی فرمود که در بخشی از آن آمده است: پس از آن که حضرت صاحب الزمان(عج) در ابتدای ظهور،… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   یکشنبه 23 آبان 13951 نظر »
  راهپیمایان کربلا! به هوش باشید! اگر میانه ی راه، مردی دیدید بلند قامت، دلربا، با چشمهایی مهربان و نگاهی بس بزرگ، اگر دیدید تمام راه خون می گرید، اگر شیرخواره می بیند، پای تاول زده می بیند، دخترکی دست در دست پدر می بیند و دیگر تاب رفتنش نمی ماند...… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   یکشنبه 23 آبان 13952 نظر »
اصل اول قضا و قدر از عقايد قطعى اسلامى است كه در كتاب و سنت وارد شده و دلايل عقلى نيز آن را تاييد مى‏كند. آيات در باره قضا و قدر بسيار است كه ذيلا به برخى از آنها اشاره مى‏كنيم. قرآن درباره قدر مى‏فرمايد: ‹‹انا كل شي‏ء خلقناه بقدر›› (قمر/49): ما هرچيزى… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   یکشنبه 23 آبان 13951 نظر »
  ما سـاده دلـیم بـﮧ دلـے كار نـداریـم جز حضـرتـ ارباب خـریدار نـداریـم با لطمـﮧ بـروے بـدن خود بنوشتـیـم مـا مست حـسـیـنـیـم بـﮧ كسـے كار نـداریـم بیشتر »

موضوعات: امامان
   یکشنبه 23 آبان 13951 نظر »
اربعین -اعتبار اربعین امام حسین (ع‌) از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی‌ وفاداران به امام حسین (ع‌) شناخته شده بوده است‌. کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ طوسی از روایات‌ فراوان در باره تقویم مورد نظر شیعه در… بیشتر »

موضوعات: امامان
   یکشنبه 23 آبان 13951 نظر »

موضوعات: رهبری
   یکشنبه 23 آبان 13951 نظر »

موضوعات: شهدا
   شنبه 22 آبان 13954 نظر »
قالَ الاْمامُ علىّ بن أبى طالِب، أميرُ الْمُؤْمِنينَ صَلَواتُ اللّهِ وَسَلامُهُ عَلَيْهِ: كَتَبَ اللّهُ الْجِهادَ عَلَى الرِّجالِ وَالنِّساءِ، فَجِهادُ الرَّجُلِ بَذْلُ مالِهِ وَنَفْسِهِ حَتّى يُقْتَلَ فى سَبيلِ اللّه ، وَجِهادُ الْمَرْئَةِ أنْ تَصْبِرَ… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   شنبه 22 آبان 13951 نظر »
  بیا که بی تو... بیا که بی تو نه سحر را طاقتی است و نه صبح را صداقتی؛ که سحر به شبنم لطف تو بیدار می شود و صبح، به سلام تو از جا بر می خیزد. بیا که بی تو آینه ها، زنگار غربت گرفته اند. هیچ کس حریم اطلسی ها را پاس نمی دارد و بر داغ لاله ها در هم نمی… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 21 آبان 13954 نظر »
در بنی اسرائیل عابدی بود بنام «برصیصا» که مدت درازی از عمر خود را به عبادت و بندگی گذرانیده بود و کار او بجایی رسید که مریضها و دیوانگان به دعای وی بهبودی و شفا پیدا می کردند. اتفاقاً دختری از خانواده ای بزرگ، دیوانه شد و برادرانش او را به نزد همان عابد… بیشتر »
   جمعه 21 آبان 13951 نظر »
چقدر زیباست کبوتر بودن برا تو خالص و بی ریا دوست داشتنت صفای دیگری دارد!   بیشتر »

موضوعات: شهدا
   جمعه 21 آبان 13952 نظر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 21 آبان 13951 نظر »
  ما را به نوکری درت آفریده اند. خطی زعشق بر دل و جانت کشیده اند. زینب مباد بشکند این دفعه هم دلت. ما را مدافعان حرمت آفریده اند. بیشتر »

موضوعات: مدافع حرم
   جمعه 21 آبان 13951 نظر »
    مدعی گوید که با یک گل نمی‌گردد بهار من گلی دارم که عالم را گلستان می‌کند اللهم عجل لولیک الفرج بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 21 آبان 13951 نظر »
  رشگم آید که تو حیدر بابا بوسی آن دست که خود دست خداست راستان دست چپ از وی بوسند که خدا بوسد از او دست براست در امامت به نماز جمعه صد هزارش بخدا دست دعاست من بیان هنرم، یک دل و بس او عیان هنر از سر تا پاست او شب و روز برای اسلام پای پویا و زبان گویاست… بیشتر »

موضوعات: رهبری
   جمعه 21 آبان 13951 نظر »
ﯾﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﺭﺍﻩ ﺩﺭﺍﺯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻘﺼﺪ ﺑﻠﻨﺪ ! ﻳﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻳﻦ ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﭼﺮﺍﻍ ﺧﻮﻥ ﺷﻬﺪﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﻧﮕﺎﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﺑﮕﺬﺭﻳﻢ ! ﻳﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺷﻬﺪﺍ ، ﺗﺎﻭﺍﻥ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻰ ﺧﺎﻙ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﻧﻔﺴﻬﺎﻳﺸﺎﻥ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪ؛ ﺗﺎ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﻦ ﻭ ﺗﻮ ،ﺑﺮ ﻫﻢ ﻧﻬﻴﺐ ﺯﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﺩﻳﺮ ﻣﯿﺸﻮﺩ .… بیشتر »

موضوعات: شهدا
   جمعه 21 آبان 13952 نظر »
    آخرش یک روز خواب خوب من هم تعبیر می‌شود: این‌که من باشم و سرگردانی در بین‌ الحرمین این‌ که من باشم و یک پرچم سرخ... پرچمی که برای دیدنش باید به آسمان نگریست... الهم الرزقنا زیارة کربلا بیشتر »

موضوعات: امامان
   جمعه 21 آبان 13951 نظر »
  آنچه از من خواستی با کاروان آورده ‏ام یک گلستان گل به رسم ارمغان آورده ‏ام از در و دیوار عالم فتنه می‏بارید و من بی‏پناهان را بدین دارالامان آورده‏ ام اندرین ره از جرس هم بانگ یاری برنخاست کاروان را تا بدین‏جا با فغان آورده ‏ام تا نگویی زین سفر با دست… بیشتر »

موضوعات: امامان
   جمعه 21 آبان 13953 نظر »
  ز هشیاران عالم هر که را دیدم غمی دارد دلا دیوانه شو دیوانگی هم عالمی دارد . و من هنوز دیوانه ی توئم مولا جان و منتظر یک نگاه بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 21 آبان 1395نظر دهید »
    توکل بر خدايت کن کفایت میکند حتما???????? اگر خالص شوی با او صدایت میکند حتما???????? اگر بیهوده رنجیدی از این دنیای بی رحمی???????? به درگاهش قناعت کن عنایت میکند حتما???????? دلت درمانده میمیرد اگر غافل شوی از او???????? به هر وقتی صدایش کن حمایت… بیشتر »

موضوعات: آزاد
   جمعه 21 آبان 13951 نظر »
یکی از زیارت هایی که زیاد به خواندن آن سفارش شده است ، خصوصا وجود مقدس حضرت ولی عصر ( ع) به خواندن آن خیلی سفارش نموده است، زیارت عاشورا است. به چند نکته درباره زيارت عاشورا توجه کنيد: 1- اصل خواندن زيارت عاشورا، سجده زیارت و نماز بعد از آن، مستحب است.… بیشتر »

موضوعات: امامان
   چهارشنبه 19 آبان 13953 نظر »
منظور از علي بن الحسين(ع) در زبارت عاشورا كه گفته مي شود السلام علي علي بن الحسين، علي اكبر است .بخاطر اینکه : 1- در اين سلام ها مخاطب زيارت عاشورا امام حسين(ع) و شهداي كربلا مي باشند كه در كربلا مدفونند.  2- در برخي ديگر از زيارات امام حسين(ع) كه در… بیشتر »

موضوعات: امامان
   چهارشنبه 19 آبان 13952 نظر »
خط خون خط با خون تو آغاز می شود از آن زمان که تو ایستادی دین راه افتاد چون فرو افتادی حق برخواست تو شکستی و راستی درست شد و از روانه خون تو بنیان ستم سست شد ای قتیل بعد از تو خوبی سرخ است رد خونت راهی که راست به خانه خدا می رود ای باغ بینش ستم، دشمنی… بیشتر »

موضوعات: امامان
   چهارشنبه 19 آبان 13951 نظر »

موضوعات: حاجات
   چهارشنبه 19 آبان 13952 نظر »

موضوعات: حاجات
   چهارشنبه 19 آبان 1395نظر دهید »
مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: انسان این‌گونه لطیف و نازک و حساس آفریده شده است. خداوند که مربی است کار خودش را انجام می‌دهد. بنابراین در غم و شادی صبر لازم است. تا خداوند غم را از بین ببرد و سروری بدهد که دائم است، بلکه به انسان چیزی بدهد که سرور… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   سه شنبه 18 آبان 13951 نظر »
گاهــی... اگر دعات مســتجاب نشد برو گوشــه ای بنشین یک دل سیر گــریه کن شاید لازمه میان گریه بگویی اَللّـهُمَّ اغْــــفِرْ لي الــذُّنُوبَ الَّتــي تَحْـبِسُ الدُّعــاءَ   بیشتر »

موضوعات: آزاد
   سه شنبه 18 آبان 13952 نظر »
مهمترین وظیفه زن، شوهردارى و تربیت فرزندانى صالح و سالم و كارآمد است و هیچ كارى نباید این مسئله مهم را تحت الشعاع قرار دهد و انجام چنین مسئولیت بزرگى نیازمند به كسب اطلاعات لازم مى باشد چه اینكه بدون شناخت نسبت به مسائل تربیتى، اخلاقى و كسب مهارتهاى… بیشتر »

موضوعات: اسلام
   سه شنبه 18 آبان 13951 نظر »

موضوعات: آزاد
   سه شنبه 18 آبان 13952 نظر »
جسم و روحم با حرم گشته عجین حال و روزم با غمت گشته غمین این سه جمله خواب شبهای من است کربلا پای پیاده اربعین بیشتر »

موضوعات: امامان
   سه شنبه 18 آبان 13951 نظر »
رُوِي عَن رَسُولِ الله (صلّي الله عليه و آله و سلّم) قال: اَلْقَلبُ ثَلاثَةُ اَنْوَاعٍ: قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالدُّنْيا وَ قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالْعُقْبَي وَ قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالْمَوْلَي. وَ اَمَّا الْقَلْبُ الْمَشْغولُ بِالدُّنْيا لَهُ الشِّدَّةُ وَ الْبَلاءُ… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   سه شنبه 18 آبان 13951 نظر »
  روزها بے تو گذشت و غربتت تایید شد چون دعاے فرج ما همہ با تردید شد بارها نامہ نوشتم ڪہ بیا اما حیفـــــ معصیت ڪردہ ام و غیبت تو تمدید شد بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   سه شنبه 18 آبان 13951 نظر »

موضوعات: آزاد
   سه شنبه 18 آبان 13952 نظر »
اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: مَا مِنْ عَبْدٍ إِلَّا وَ عَلَيْهِ أَرْبَعُونَ جُنَّةً حَتَّى يَعْمَلَ أَرْبَعِينَ كَبِيرَةً فَإِذَا عَمِلَ أَرْبَعِينَ كَبِيرَةً انْكَشَفَتْ عَنْهُ الْجُنَنُ فَيُوحِي اللَّهُ إِلَيْهِمْ أَنِ اسْتُرُوا عَبْدِي… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   دوشنبه 17 آبان 13952 نظر »

موضوعات: نماز
   دوشنبه 17 آبان 13951 نظر »
  تو کیستی شریک غم اهل عالمی در خاک طوس کعبه اولاد آدمی آن رازها که از همه پوشیده داشتم تنها به تو گفتم... تو محرمی... بیشتر »

موضوعات: امامان
   دوشنبه 17 آبان 13951 نظر »
  جان زهرا(س) اینقدر آسان نبر نام حسین(ع) قلب مادر را نماید شعله ور نام حسین(ع) عاشقان بی اشک دیده نام او کی میبرند؟! فاطمه(س) هم میبرد با چشم تر نام حسین(ع) هرچه میخوای بگیری از خداوند کریم در دعای خود بگو وقت سحر نام حسین(ع) میزند بر هر دل سوزان شرر… بیشتر »

موضوعات: امامان
   دوشنبه 17 آبان 13951 نظر »
جهت دیدن شش گوشه دلم تاب ندارد نگهم خواب ندارد قلمم گوشه ی دفتر غزل ناب ندارد همه گویند به انگشت اشاره مگر این عاشق دیوانه دلسوخته ارباب ندارد ؟ تو کجایی ؟ شده ام باز هوایی چه شود جمعه ی این هفته بیایی ؟ به جمالت... به جلالت... دل ما را بربایی... اللهم… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   دوشنبه 17 آبان 13952 نظر »
حضرت زهرا(س) می فرماید : از پدرم رسول خدا(ص) درباره مردان و زنانی که در نمازشان سستی و سهل انگاری مکنند، پرسیدم.آن حضرت فرمودند: هر زن و مردی که در امر نماز سستی و سهل انگاری داشته باشد، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا می گرداند: 1 خداوند برکت را از… بیشتر »

موضوعات: نماز
   دوشنبه 17 آبان 13951 نظر »

موضوعات: مهدوی
   دوشنبه 17 آبان 13952 نظر »
الهی!   چه خوش روزی که خورشید جلال تو بما نظری کند... چه خوش روزی که مشتاق از مشاهده جمال تو مارا خبری دهد... جان خود را طعمه ی باز سازیم که در فضای طلب تو پروازی کند... و دل خود را نثار دوستی کنیم که بر سر کوی تو آوازی دهد... بیشتر »

موضوعات: مناجات نامه
   یکشنبه 16 آبان 13953 نظر »
   یکشنبه 16 آبان 13952 نظر »
  دعای امام رضــــا(ع) برای ظهور امام زمان(عج) امام علیّ‌بن موسی الرضا(علیه السلام)، در یکی از بهترین لحظات نیایش خود، یعنی قنوت نماز ظهر جمعه، سرود بی‌قراری و انتظار سر می‌دهند. به گزارش مشرق، امام علیّ‌بن موسی الرضا(علیه السلام)، در یکی از بهترین… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   یکشنبه 16 آبان 13951 نظر »
ربعین در حادثه‌ی كربلا یك شروع بود؛ یك آغاز بود. بعد از آنكه قضیه‌ی كربلا انجام گرفت- آن فاجعه‌ی بزرگ اتفاق افتاد- و فداكاری بی‌نظیر ابا عبد اللَّه (علیه‌السّلام) و اصحاب و یاران و خانواده‌اش در آن محیط محدود واقع شد، حادثه‌ی اسارتها پیام را باید منتشر… بیشتر »

موضوعات: رهبری
   یکشنبه 16 آبان 13951 نظر »
  اربعین یعنی که دعوت نامه ها ، آتشی بودند اندر خیمه ها اربعین یعنی که گل ها پرپر است ، پاره پاره ، قلب آن پیغمبر است اربعین یعنی که گل ها بی سر است ، باغبان همچون گلستان پرپر است اربعین یعنی که بوی یاس بود ، پیکری همچون خود عباس (ع) بود اربعین یعنی که… بیشتر »

موضوعات: آزاد
   یکشنبه 16 آبان 13951 نظر »
از طلوع رنگ رنگ انتظار تا غروب لحظه های ماندگار من نشستم کنج دیوار دلم تا بیاید صاحب این روزگار اللهم عجل لولیک الفرج بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   یکشنبه 16 آبان 13951 نظر »

موضوعات: آزاد
   یکشنبه 16 آبان 13952 نظر »
عاقبت یک روز مغرب محو مشرق می شود ... عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق می شود ... خوب میدانم زمانی که نه زود است و نه دیر ... مهربانی حاکم کل مناطق می شود ...! بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   شنبه 15 آبان 13953 نظر »
خــوش بــه حـال کـسـانـی کـه.. هـم زنـجـیـر مـیـزنـند.. و هـم زنـجـیـر از پــای گـرفـتاری بـاز مـیکنـند.. هــم سـیـنه مـیـزنــند.. و هــم سـیـنه دردمـنـدی را از غـم وانـدوه نـجـات میـدهند.. هــم اشــک مـیـریــزنـد.. هــم اشــک از چــهره ی انـسانـی پـاک… بیشتر »

موضوعات: آزاد
   شنبه 15 آبان 13952 نظر »

موضوعات: آزاد
   شنبه 15 آبان 13954 نظر »
  غصه ی دل یک سه ساله را... مثل همه ی چیزهایی که نفهمیدیم آخرش هم عقلِ دل ما نخواهد رسید به فهمیدنش ... بیشتر »

موضوعات: امامان
   شنبه 15 آبان 13952 نظر »
  ای یادگار عترت طاها، ظهور کن آرام جان زهره ی زهرا، ظهور کن از رخ بگیر معجر غیبت، عزیز دل روشن ترین ستاره ی دنیا، ظهور کن عمری در انتظار نگاهت نشسته ایم ای تکسوار سینه ی سینا، ظهور کن ای آنکه عرش، بسته به پایت کمند خویش وی باده نوش ساغر ادنی، ظهور کن… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   شنبه 15 آبان 13951 نظر »
  مهم ترين دليل بزرگداشت اربعين سيدالشهدا(ع) روايت مرسله اى از امام عسكرى(ع) است كه فرموده است: نشانه هاى مؤمن، پنج چيز است كه يكى از آن ها زيارت اربعين است. افزون بر اين، امام صادق(ع) زيارت اربعين را به صفوان بن مهران جمّال تعليم داده است كه در آن به… بیشتر »

موضوعات: امامان
   شنبه 15 آبان 13951 نظر »
  ذره چون وصف کند مهر جهان افروزش چه سراید که رضا یابد از آن ابرویش ملک را با ملکوت گو که تناسب چه بوَد مگر او خود دهدم تاری از آن گیسویش هشتمین نور درخشان امامت که هموست دهمین اختر معصوم و جهان رو سویش نتوان شرح دهم یک صفت از اوصافش تا مگربگذردم رایحه… بیشتر »

موضوعات: امامان
   شنبه 15 آبان 13951 نظر »
  رسول خدا به یاران خود فرمود : به زودی پس از شما کسانی می آیند که هریک از آنها اجر و پاداش پنجاه نفر از شما را دارد. اصحاب گفتند: چگونه؟ ما بودیم که با شما در جنگ بدر و احد و حنین شرکت کردیم و قرآن در حق ما نازل شد. ایشان فرمودند اگر سختی هایی را که… بیشتر »

موضوعات: امامان
   شنبه 15 آبان 13951 نظر »
ای عمه بیا تا که غریبانه بگرییم رو از وطن و خانه، به ویرانه بگرییم پژمرد گل روی تو از تابش خورشید در سایه نشینیم و به جانانه بگرییم لبریز شرای عمه دگر کاسه صبرم بر حال تو و این دل ویرانه بگرییم نومید ز دیدار پدر گشته دل من بنشین به کنارم، پریشانه بگرییم… بیشتر »

موضوعات: امامان
   شنبه 15 آبان 1395نظر دهید »
  پیغمبر خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند: کسی که زیاد صلوات بفرستد خداوند تمام غم ها را از او دور می کند و اگر گره و مشکلی در کارش باشدباز می کندو همچنین رزق و روزی اش را زیاد می کند و حوائج اورا نیز برآورده می کند ؛ البته رزق و روزی که در روایات… بیشتر »

موضوعات: حاجات
   شنبه 15 آبان 1395نظر دهید »

موضوعات: امامان
   جمعه 14 آبان 13953 نظر »
باسمک اللهم و بحمدک دلبرم یوسف زهراست خدا می داند یادش آرامش دل هاست خدا می داند علت غیبت او هست گناه من و تو خون جگر از گنه ماست خدا می داند بر عطا و کرمش جن و ملک محتاجند از دمش زنده مسیحاست خدا می داند خاک زیر قدمش سرمه چشم ملک است خیمه اش جنت… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 14 آبان 13952 نظر »
  کاش امسال خــدا رزق مـــرا بنویسد اربعیـــــن پـــای پیـــاده سفـــــر کـــــربــــــ و بـــــلا   بیشتر »

موضوعات: امامان
   جمعه 14 آبان 13951 نظر »
  کبوترانه زمین گیر می شوم به هوایت بیشتر »

موضوعات: امامان
   جمعه 14 آبان 13951 نظر »
  ♥.♥.♥ ♥.♥.♥.♥.♥ ♥.♥.♥ پدر آمد دل شب گوشه ویرانه به خوابم ریخت از دیده بسی بر ورق چهره گلابم گفت رویت ز چه نیلی شده زهرای سه ساله مگر از باغ فدک بوده به دست تو قباله ♥.♥.♥ ♥.♥.♥.♥.♥ ♥.♥.♥ هر چه آمد به سرت من سر نی بودم و دیدم آن چه را زخم زبان با جگرت… بیشتر »

موضوعات: امامان
   جمعه 14 آبان 13951 نظر »
      دلم می خواهد بیایم و ساکن جمکرانت بشوم اصلا گدای سرِ جاده جمکرانت بشوم یک آن دلم برای بودن تو پر کشید مولا چه می شود مرا از این قفس تنگ رها کنی آقا؟ تو خودت از دلِ زارِ من خبر داری گدای در به در مثل من چقدر داری.....   بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   پنجشنبه 13 آبان 13954 نظر »
    آن روز فریاد همه ، «الله اکبر» می شود نخل امید بی کسان ، پُر شاخه، پُر بر می شود از کعبه بانگی آشنا ،تا آسمان ها می رسد از ریشه می میرد ستم ، دور پلیدان می رود مهدی می آید بعد از او ، دنیا دگرگون می شود سنگ دل سنگین دلان ، آن روز، پر خون می شود… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   پنجشنبه 13 آبان 13951 نظر »

موضوعات: مهدوی, حدیث
   پنجشنبه 13 آبان 13953 نظر »
  اي رفته سفر يوسف گمگشته كجايي   هيهات از اين خونِ دل و دردِ جدايي دنيا شده لبريز ز ظلم و ستم و جور   اي كاش خدا امر كند تا كه بيايي       منبع: آیه های انتظار بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   پنجشنبه 13 آبان 13951 نظر »
می‌گفت «من زشت‌ام! اگه شهید بشم هیچ‌کس برام کاری نمی‌کنه! تو یه پوستر برام بزن معروف بشم» و خندید... این را یکی از دوستان «هادی» عزیز شهید از او روایت کرده است. و این تصویر همان طرح سفارش اوست و چه شیرین است این لبخند... ♥♥♥ وجوه یومئذ مسفره ضاحکه… بیشتر »
کلیدواژه ها: شهادت, لبخند, چهره شاد

موضوعات: شهدا
   چهارشنبه 12 آبان 13953 نظر »
  بارخدایا؛ دستان کوچک ما به عرش ملکوتی تونمی رسد اما دست توبه زمین می رسد پس دستمان بگیر وبلندمان کن بیشتر »

موضوعات: مناجات نامه
   چهارشنبه 12 آبان 13951 نظر »

موضوعات: رهبری
   چهارشنبه 12 آبان 13951 نظر »
هیچ داری از دل مهدی(عج)خبر گریه های هر شبش را تاسحر او که ارباب تمام عالم است، من بمیرم، سر به زانوی غم است، شیعیان! مهدی(عج) غریب و بی کس است، جان مولا معصیت دیگر بس است، شیعیان! بس نیست غفلت هایمان؟ غربت وتنهایی مولایمان؟ ما عبید و عبد دنیا گشته ایم،… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   چهارشنبه 12 آبان 13951 نظر »
ماه من ! می بینی؟ همه جا صحبت از توست ... بیشتر »

موضوعات: امامان
   چهارشنبه 12 آبان 13951 نظر »
ماشین خراب حاج مهدی رضا رمضاني رزمنده دفاع مقدس خاطره‌اي از اين دوران نقل کرده است: در جبهه قسمت تعميرگاه کار مي‌کردم. چون هواي جنوب خيلي گرم بود، صبحِ زود تا ظهر کار مي‌کرديم، ظهر هم مي‌رفتيم استراحت. يک روز ظهر تو هواي گرم يه بسيجي جواني اومد و گفت:… بیشتر »

موضوعات: شهدا
   چهارشنبه 12 آبان 13951 نظر »

موضوعات: امامان
   چهارشنبه 12 آبان 13951 نظر »
  در روايت اهل سنت و شيعه مستندا نقل شده است كه امّ سلمه همسر پيامبر (ص ) مى گويد: روزى رسول خدا (ص ) مشغول استراحت بودند كه ديدم امام حسين عليه السلام وارد شدند، و بر سينه پيامبر(ص) نشستند، حضرت رسول (ص ) فرمودند: مرحبا نور ديده ام ، مرحبا ميوه دلم ،… بیشتر »
   چهارشنبه 12 آبان 13953 نظر »
      شب نشینی چه قـدر بیـن دو گنبـد زیباست                در جــــوار حــــرم آل مـحـمــد (ص) زیباست یک طرف حضـرت شـاه و طرفی حضـرت مـاه                  گـردش دیــده و ســر هـر دو مجـدد زیباست گـــر نـدانــی بــه کـدامـیــن حــرم اول بـروی          … بیشتر »

موضوعات: امامان
   چهارشنبه 12 آبان 13951 نظر »

موضوعات: امامان
   چهارشنبه 12 آبان 13952 نظر »
  کجایی فرصت جانهای عاشق ؟ بهار سبز گلدان های عاشق ... بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   سه شنبه 11 آبان 13951 نظر »
  دانـي كـه انتظـار تـو با مـا چـه مـي‏ كند؟ توفـان ببيـن به پهـنــه دريا چـه مـي‏ كـند آشـفـته‏ ام چـو مـوج بـه دريــاي زنـدگــي‏ آشـفتگي ببيـن به دل مـا چــه مـي‏ كـند يكـدم بپرس اين همـه غـم اين همــه بلا در خـاطـر شكـسته ز غم‏ ها چه مي‏ كند دور از… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   سه شنبه 11 آبان 13951 نظر »
ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم در ره عشق جگر دار تر از صد مردیم هر زمان بوی خمینی به سر افتد ما را دور سید علی خامنه ای میگردیم   بیشتر »

موضوعات: رهبری
   سه شنبه 11 آبان 13951 نظر »

1 2

 << < آبان 1395 > >>
ش ی د س چ پ ج
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
یا ابا صالح المهدی ادرکنی
"یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضاعة مزجاة فاوف لنا الکیل و تصدق علینا ان الله یجزی المتصدقین"
جستجو
کاربران آنلاین
  • شمس
  • زفاک
  • مطهره اوستاد
آمار
  • امروز: 79
  • دیروز: 42
  • 7 روز قبل: 304
  • 1 ماه قبل: 2662
  • کل بازدیدها: 77787
رتبه