« فرزند بیشتر....زندگی شادتر....هیچکس با فرزند بیشتر وضعش بدتر نشده | امنیت » |
وارث پیامبر رحمت
مهدی موعود(عجل الله فرجه الشریف) آخرین امام و واپسین معصوم از سلاله پاک پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و تحقق بخش ایده آل همه پیامبران و امامان, تشکیل دهنده ی حکومت عدل اسلامی و مجری نقشه های پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در صحنه گیتی است. او مانند جدش حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم «رحمة للعالمین» و مهر بر جهانیان است و هنگام ظهور، پرچم و نشانه پیامبر با اوست, پیراهن وی بر تن و شمشیر آن حضرت را در دست دارد و نشانه های ظاهری و باطنی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در او نمایان است. [1]
او بدعت هایی را که در دین خدا, گذاشته شده از بین می برد و از حیثیت و اصالت اسلام در برابر توطئه های فکری و علمی دشمنان و تحریفات دوست نمایان, دفاع می نماید و تعالیم عالیه اسلام را همان گونه که صادر شده, ظاهر می سازد و معلوم است که چنین برنامه ای کاملا برای مردم تازگی دارد
از روایات و قرائن مختلف, ثابت می شود که روش حکومتی حضرت مهدی(عجل الله فرجه الشریف) به طور دقیق همان روش حکومتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم, امام علی علیه السلام و دیگر امامان علیهم السلام است.
البته نباید از نگاه دور داشت که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و ائمه علیهم السلام به جهت محدودیت ها و موانع تحمیل شده ی فراوان, نتوانستند تمام اهداف خود را تحقق بخشند. آن گونه که از سخنان نورانی معصومین علیهم السلام استفاده می شود: تمام محدودیت ها و موانع که تا آن زمان از برپایی حکومتی جامع و جهانی جلوگیری می کرده است, از سر راه امام مهدی(عجل الله فرجه الشریف) برداشته می شود و آن حضرت اهداف معصومین علیهم السلام را تحقق خواهد بخشید. [2]
تجدید بنای اسلام ناب محمدی
نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در تبیین سیرت و روش کلی حضرت ولی عصر(عجل الله فرجه الشریف) این گونه فرموده اند:
1- «مردی از اهل بیت من قیام می کند و به سنت و روش من عمل می نماید».[3]
2- «قائم (عجل الله فرجه الشریف) از فرزندان من, همنام و هم کنیه من است, خوی او خوی من و سیرت او سیرت من می باشد, مردم را بر طاعت دین من وادار می نماید و آنان را به سوی کتاب خدا (قرآن) فرا می خواند».[4]
3- «دوازدهمی از فرزندانم بطوری غائب می شود که اصلا دیده نمی شود, زمانی خواهد آمد که از اسلام جز اسمی و از قرآن جز اثری باقی نمی ماند, در آن هنگام به وی اجازه قیام می دهد و به وسیله او اسلام را تقویت نموده و از نو تجدیدش می کند. [5]
همچنین از محمد بن مسلم گوید؛ از امام باقر علیه السلام در خصوص قائم (عجل الله فرجه الشریف) سوال نمودم که هنگامی که قیام کند, به کدام روش با مردم رفتار می کند؟ ایشان فرمودند: «به سیره و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم؛ تا اسلام را آشکار کند». پرسیدم: «روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم چه بود؟» ایشان فرمودند: «آنچه در جاهلیت بود را از بین برد و مردم را به عدل و انصاف فرا خواند و قائم (عجل الله فرجه الشریف) نیز این گونه است». [6]
عبدالله بن عطاء گوید: از امام باقر علیه السلام پرسیدم: هنگامی که قائم (عجل الله فرجه الشریف) قیام کند, به کدام روش در میان مردم رفتار خواهد کرد؟ آن حضرت فرمودند: «آنچه را [از بدعت ها و پیرایه] پیش از او بوده, از اساس ویران خواهد کرد, چنان که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم عمل کرد, و او اسلام را از نو آغاز خواهد فرمود».[7]
آنگونه که از سخنان نورانی معصومین علیهم السلام استفاده می شود: تمام محدودیت ها و موانع که تا آن زمان از برپایی حکومتی جامع و جهانی جلوگیری می کرده است, از سر راه امام مهدی (عجل الله فرجه الشریف) برداشته می شود و آن حضرت اهداف معصومین علیهم السلام را تحقق خواهد بخشید
اصلی ترین برنامه دولت مهدوی
این احادیث به روشنی بر این مطلب دلالت دارند که, سیرت حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف) عین سیرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بوده و برنامه دولتش, ترویج اسلام و تجدید عظمت قرآن است. او بدعت هایی را که در دین خدا, گذاشته شده از بین می برد و از حیثیت و اصالت اسلام در برابر توطئه های فکری و علمی دشمنان و تحریفات دوست نمایان, دفاع می نماید و تعالیم عالیه اسلام را همانگونه که صادر شده, ظاهر می سازد و معلوم است که چنین برنامه ای کاملا برای مردم تازگی دارد.[8]
پی نوشت:
1. داود الهامی/ علی اکبر مهدی پور, او خواهد آمد, قم, نشر مرتضی, چاپ هشتم, ص142
2. سلیمیان, خدامراد, پرسمان مهدویت, قم: شباب الجنه, چاپ دوم, 1385ش, صص277-278
3. مجلسى، محمد باقر, بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، بیروت, مۆسسة الوفاء، 1404ه, ج51, ص82
4. طبرسى، فضل بن حسن, إعلام الورى، تهران، دار الكتب الإسلامیة, ص425 ونیز: مجلسى، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، پیشین, ج51, ص73
5. مجلسى، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، پیشین, ج36, ص 284
6. شیخ طوسى، التهذیبالاحكام، تهران، دار الكتب الإسلامیه، 1365ش, ج6, ص154, ح1
7. النعمانى، محمد بن ابراهیم, الغیبة، تهران، مكتبة الصدوق، 1397ق, ص232, ح17 و نیز: مجلسى، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، پیشین, ج52, ص354, ح112
8. او خواهد آمد, پیشین, صص 143-144
فرم در حال بارگذاری ...