1. رگ: « وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ » (ق / 16) و ما از رگ گردنش به او نزدیكتریم. 2. ریش: « لا تَأْخُذْ بِلِحْیَتِی » (طه / 94) ریش مرا مگیر. 3. موی پیشانی: «ناصیهٍ كاذبهٍ خاطئهٍ» (علق / 16) (همان) موی پیشانی دروغزن گناه پیشه را .… بیشتر »

موضوعات: قرآنی
   شنبه 13 آذر 13959 نظر »
اين امري مهم است كه اهل بيت عليهم‌السلام ما را بدان متوجه و آگاه كرده‌اند و سزاوار هر انساني است كه آن را در دوران زندگي اجتماعي خود نصب‌العين خويش قراردهد و در معاشرت با مردم آن را چراغ راه خود سازد. اين امر همان ميانه‌روي در دوستي و دشمني و خودداري از… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   شنبه 13 آذر 13953 نظر »
به گريه هاي بدون صدا دلم تنگ است قسم به ندبه «آقا بيا» دلم تنگ است ستاره مي چکد از خلوت شبانه من به وسعت همه گريه ها دلم تنگ است شکسته بال و پرم در هواي دلتنگي قفس نشين شده ام بي تو تا دلم تنگ است تو نيستي متعلق فقط به خوبان که شبي به خلوت من هم بيا دلم… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 12 آذر 13954 نظر »
جواب : جواب از کلام امام صادق علیه السلام مفضّل بن عمر آورده كه گفت: از حضرت ابوعبداللَّه صادق عليه السلام درباره علم امام نسبت به آنچه در اقطار زمين هست پرسيدم، كه آيا در حالى كه در خانه اش نشسته و پرده اش را افكنده از آنها آگاه است؟ آن حضرت فرمود: اى… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 12 آذر 13955 نظر »

موضوعات: رهبری
   جمعه 12 آذر 13954 نظر »
صـاحـب روضات الجنات - مرحوم حاج ميرزا محمد باقر (ره ) - فرمودند: حاجي تاجري از آشنايان مـن بـود كـه بـه خـاطـر تـقوي و اخلاص زيادش رفاقت و صميميتي بااو داشتم حتي آن كه من عـهـده دار وصيت اموال هيچ كس نشدم جز اين تاجر محترم ،كه به خاطر كمالات و تقواي او،… بیشتر »
   جمعه 12 آذر 13954 نظر »
احمد بن اسحاق قمی، بزرگ شیعیان قم و از اصحاب امام جواد، هادی و عسکری علیه السلام بود. او به دیدن حضرت صاحب الزّمان علیه السلام شرفیاب گردید او از وکلای حضرت عسکری علیه السلام و حضرت مهدی علیه السلام بود. (ر.ک: کمال‌الدین و تمام النعمة، ج 2، باب 43، ش… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 12 آذر 13953 نظر »
???????? در روایات فراوانی ذکر شده که پرچم حضرت مهدی علیه السلام هنگام ظهور، همان پرچم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است. امام صادق علیه السلام فرمود: «مَعَهُ رَایَةُ رَسُول اللّه صلی الله علیه و آله.» آن‌گاه حضرت در پاسخ شخصی که پرسید: آیا نزد او است… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   جمعه 12 آذر 13954 نظر »
✔ عقل مردم به برکت وجود حضرت قائم(ع)، کامل می شود و ایشان دست بر سر آنها می کشد و کینه و حسد از دلهایشان بیرون می رود که از روز کشته شدن هابیل تا کنون وجود داشته است، و علوم به آخرین حدّ خود می رسد. چنانکه در اصل زراد آمده است که گفت: به امام صادق(ع)… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   جمعه 12 آذر 13952 نظر »
مؤمن واقعی، همه هستی و دار و ندارش، ایمان اوست و آن را به هیچ بهایی نمی فروشد، اما گاهی، برخی عوامل مانند مال، فرزند و لقمه حرام، ایمان انسان را ناخواسته زایل می کند: وَلَا تَشْتَرُوا بِایَتِى ثَمَنًا قَلِیلًا: و آیات مرا به بهای ناچیزی نفروشید!… بیشتر »

موضوعات: قرآنی
   جمعه 12 آذر 13953 نظر »
پاسخ امام رضا علیه السلام به سوالی در باره فلسفه اذان که تقدیم می شود: ایشان فرموده اند: «همانا مأمور شدن مردم به گفتن أذان به علل و دلائل بسیارى است، از آن جمله اینكه: براى فراموشكار یادآورى باشد، و غافلان را بیدارى بخشد، و ناآشنا با وقت را و نیز آنان… بیشتر »

موضوعات: نماز, ارگامی
   جمعه 12 آذر 13952 نظر »
"الهی" بـوی ِناب"بهشـت"میدهد همـۀ "نامهای"قشـنگ ِ"تــو" میگذارمشان روی ِزخمهای "دلم" گفـته بـودی "اَلجَّبار" یعنی کسی کـه"جُـبران مــیکند"همـۀ شکستگـیهایِ "دلت" را گفـــــته بودی "اَلمُصَـوِّر" یعنی کسی کــه از "ُنومـیسـازد" همۀ آنچه را"ویـران"شـده اسـت… بیشتر »

موضوعات: مناجات نامه
   جمعه 12 آذر 13953 نظر »
وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَنِ إِلَّا مَا سَعَى. نجم/39 و اینکه برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست حکایت؛ آیت‌الله‌ العظمی مرعشی نجفی می‌فرمودند: ایامی که در نجف اشرف مشغول تحصیل علوم دینی بودم، بیشتر اوقات پول به من نمی‌رسید ، از طرفی در طول روز به… بیشتر »

موضوعات: قرآنی
   جمعه 12 آذر 13951 نظر »
مردی خدمت امام حسین علیه السلام آمد و گفت: می خواهم گناه نکنم ولی نمی توانم. موعظه ای کن – تا مانع صدور گناه از من شود – امام علیه السلام فرمود: پنج کار را بکن و آن گاه هرچه خواستی گناه کن - وگرنه دست از گناه بکش - ????اول آن که روزی خدا را نخور و هرچه… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   چهارشنبه 10 آذر 13952 نظر »
کرامتی از امام رضا علیه السلام آیت الله شیخ حبیب الله گلپایگانی، از علمای مشهور و پارسای مشهد بودند و هر مریضی که نزد ایشان می رفت آقای گلپایگانی دست شان را بر موضع بیماری گذاشته، سوره حمدی می خواندند و بیماری اش بهبود می یافت... راوی: آیت الله وحید… بیشتر »

موضوعات: امامان
   چهارشنبه 10 آذر 13952 نظر »
شب اوّل: اين شب به نام «ليلة المبيت» مزيّن است، در اين شب يك حادثه مهمّ تاريخى واقع شد و آن اين كه در سال سيزدهم بعثت، رسول خدا(صلى الله عليه وآله) از مكّه به قصد هجرت به سوى مدينه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گرديد و امير مؤمنان على(عليه… بیشتر »

موضوعات: اسلام
   چهارشنبه 10 آذر 13951 نظر »

موضوعات: آزاد
   چهارشنبه 10 آذر 13951 نظر »
رهبر انقلاب: در داخل خانواده، از نظر اسلام مرد موظّف است که زن را مانند گلی مراقبت کند. می‌فرماید: «المرأة ریحانة»؛ زن گل است. این مربوط به میدانهای سیاسی و اجتماعی و تحصیل علم و مبارزات گوناگون اجتماعی و سیاسی نیست؛ این مربوط به داخل خانواده است.… بیشتر »

موضوعات: رهبری
   چهارشنبه 10 آذر 1395نظر دهید »
  بیمارم و پای تا به سر دردم من از بهر شفا سوی تو رو کردم من مولا تو مرا شفا دهی یا ندهی از مقصد خویش بر نمی گردم من السّلام علٓيك يا عٓلي ابنِ موسي الرّضا المرتضي(ع) بیشتر »

موضوعات: امامان
   چهارشنبه 10 آذر 1395نظر دهید »
مرا با عشق خود درگیر کردی / به پایم با غمت زنجیر کردی بدان دنیای بی تو هیچ باشد / دلم را از زمانه سیر کردی تو با رفتن به پشت ابر ایّام / غروب جمعه را دلگیر کردی یا اباصالح ادرکنی . . .     بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   چهارشنبه 10 آذر 13951 نظر »
  امیر المومنین علیه السلام: من نام عن نصره ولیه انتبه بوطاه عدوه کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد ، با لگد دشمنش بیدار می شود (غررالحکم-ص422) بیشتر »

موضوعات: رهبری
   چهارشنبه 10 آذر 13952 نظر »
يكى از شيعيان مدائن با يكى از دوستانش براى انجام مراسم حج، به مكه رفتند، در مكه و منى و عرفات، در همه جا با هم بودند، براى انجام قسمتى از مراسم حج به عرفات رفتند، در آنجا ضمن انجام عبادات خود، جوانى خوش سيما را در حال احرام ديدند كه نشانه هاى مسافر بودن… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   چهارشنبه 10 آذر 13951 نظر »
(المهدى من عترتى من ولد فاطمة). (مهدى (عليه السلام) از عترت من، از اولاد حضرت فاطمه (سلام الله عليها) است).(1) (الا ونحن بنو عبد المطلب سادة اهل الجنة انا وعلى وجعفر وحمزة والحسن والحسين وفاطمة والمهدى (عليه السلام)). (آگاه باشيد که ما فرزندان عبد… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   چهارشنبه 10 آذر 13951 نظر »
ثقة المحدثین مرحوم حاج شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان، این دعا را از قول امام رضا علیه السلام آورده است. یونس بن عبدالرحمان که از افراد مورد اعتماد اهل بیت علیهم السلام بوده، روایت کرده که حضرت امام رضا علیه السلام پیوسته بر دعا کردن برای امام مهدی… بیشتر »

موضوعات: امامان
   چهارشنبه 10 آذر 13951 نظر »
    الهی! نـــام تو مــا را جواز! و مهــــــر تو ما را جهــاز! الهی! شنــاخت تو ما را امان! و لطف تو مـــا را عیـــان الهی! فضـــل تـــو ما را لوا,کنف تــــو ما را ماوی ! الهی! ضیعفان را پناهی قاصدان را بـــر سراهی مومنـــــان را گواهی چه بود که… بیشتر »

موضوعات: مناجات نامه
   پنجشنبه 4 آذر 13954 نظر »
یا رب، شهیدان از شهادتها چه دیدند از ما بریده سوی تو هجرت گزیدند در جبهـه ها پیـکار مرگ و زندگانی مزد شهـادتـها، حیات جـاودانـی پیـرایه وابستـگی از تن بریـدند آزاد گردیدند و سویت پر کشیدند درمرگِ سرخِ عاشقانْ هرگز فنا نیست هر لاله خونینْ کفنْ زآنها… بیشتر »

موضوعات: شهدا
   پنجشنبه 4 آذر 13952 نظر »
  بسیج یعنی حضور بهترین و بانشاط ترین و باایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی، برای اهداف بالا، کشورشان به آنها نیاز دارد، همیشه بهترین و خالص ترین و شرافتمندترین و پرافتخارترین انسانها این خصوصیات را دارند. بسیج در یک کشور،… بیشتر »

موضوعات: رهبری
   پنجشنبه 4 آذر 13954 نظر »
  ﺩﺭ ﻣﺎﺟﺮﺍﻯ ﺍﺳﺎﺭﺕ ﺯﻳﻨﺐ (ﻋﻠﻴﻬﺎ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) ﺯﻧﺎﻥ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻫﺎﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺧﻮﻧﻴﻦ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ، ﺯﻧﺎﻥ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻯ ﻭﺍﺭﺩ ﺩﻣﺸﻖ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﺘﻚ ﺣﺮﻣﺖ ﺷﺪ، ﺑﻪ ﻃﻮﺭﻯ ﻛﻪ ﺭﻭﭘﻮﺵ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻏﺎﺭﺕ ﻛﺮﺩﻧﺪ. ﻫﻨﮕﺎﻣﻴﻜﻪ ﺯﻳﻨﺐ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺠﻠﺲ ﻳﺰﻳﺪ… بیشتر »

موضوعات: امامان
   پنجشنبه 4 آذر 13951 نظر »
⁉آیا می‌دانید که: ✔ رسول اکرم(صلی الله علیه و اله)فرمودند: خداوند در روز جمعه، ششصد هزار نفر را از آتش آزاد می سازد که همه مستحق دوزخ بوده اند! (بحار،ج89،ص268وج59،ص36) ⁉آیا می‌دانید که: ✔اولین کسی که جمعه را جمعه نامید، کعب بن لُوَی بن غالب - یکی از… بیشتر »

موضوعات: مهدوی
   پنجشنبه 4 آذر 13952 نظر »
   چهارشنبه 3 آذر 13955 نظر »
ابی عبدالله علیه السلام: اِفْعَلْ خَمْسَةَ اَشْیاءَ وَ اذْنِبْ ماشِئْتَ: فَاَوَّلُ ذلِکَ: لا تَأکُلْ رِزْقَ اللّه ِ وَ اذْنِبْ ما شِئْتَ. وَالثّانى: اُخْرُجْ مِنْ وِلایَةِ اللّه ِ وَ اذْنِبْ ما شِئْتَ. والثّالِثُ: اُطْلُبْ مَوْضِعاً لایَرَاکَ اللّه ُ… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   چهارشنبه 3 آذر 13954 نظر »
  آشپزخانه شما منبعي شگفت‌انگيز از مواد درمان‌ كننده و شفابخش براي بهبود علائم سرماخوردگي و آنفلوآنزا است كه به شما كمك مي‌كنند، سريعتر بهبود پيدا كنيد. اكنون كه فصل پاييز فرا رسيده با كاهش دماي هوا، وزش باد و آغاز بارندگي، احتمال ابتلا به سرماخوردگي و… بیشتر »

موضوعات: آزاد
   چهارشنبه 3 آذر 13952 نظر »
پیامبر اکرم(ص) و ائمه هدی (ع) به چنین دعایی امر فرموده‌اند، حضرت ولی عصر(عج) نیز نه تنها شیعیان خود را به دعا کردن برای تعجیل فرج فرمان داده، بلکه کثرت دعا را از آنان خواسته‏‌اند. در این نوشتار بخش بسیار کمی از این احادیث و روایات در این باره را مرور و… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   چهارشنبه 3 آذر 13953 نظر »
نعمت راهپیمایی اربعین را باید شکرگزاری کرد راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حقیقتا یک پدیده عظیم تاریخی و الهی است و نشان دهنده ی این است که این راه ،با عشق همراه بصیرت است. و باید این نعمت را شکرگذاری کرد و شکرش به این است که آن روحیات مهربانی و برادری و… بیشتر »

موضوعات: رهبری
   چهارشنبه 3 آذر 13951 نظر »
هفته بسیج یاد آور خاطرات بسیاری در اذهان مردم ایران است خاطراتی که رابطه مستقیم با حیثیت و آبروی یک ملت و سرزمین دارد . دفاع مقدس آیینه تمام نمای فداکاریها و رشادتهای بسیجیان است آنانی که لشگر مخلص خدا بودند و چه خالصانه قدم در میعادگاه عشاق گذاشتند.… بیشتر »

موضوعات: آزاد
   چهارشنبه 3 آذر 13951 نظر »
  ﻣﺼﺎﺣﺒﻪﮔﺮ: ﺗﺮﮐﺶ ﺧﻤﭙﺎﺭﻩ سینه‌اش ﺭُﻭ ﭼﺎﮎ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ. ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ ﺍﻓﺘﺎﺩ ﻭ ﺯﻣﺰﻣﻪ می‌کرﺩ. ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﺭُﻭ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﺭﻓﺘﻢ ﺑﺎﻻی ﺳﺮﺵ. ﺩﺍﺷﺖ آﺧﺮﻳﻦ ﻧﻔﺴﺎﺷﻮ می‌زﺩ. ﺍﺯﺵ ﭘﺮﺳﻴﺪﻡ ﺍﻳﻦ ﻟﺤﻈﺎﺕ آﺧﺮ ﭼﻪ ﺣﺮفی ﺑﺮﺍی ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺍﺭی. ﺑﺎ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﮐﺸﻮﺭﻡ ﻣﻴ‌‌ﺨﻮﺍﻡ ﻭﻗتی ﺑﺮﺍی ﺧﻂ مقدم ﮐُﻤﭙُﻮﺕ… بیشتر »

موضوعات: شهدا
   سه شنبه 2 آذر 13952 نظر »
  اَسیرِ عِشقِ حٌسِینَم اَسیرْ می میرَم بِه شٌوقِ کَربٌبلاٰیَشْ حَقیر می میرَم لِباٰسِ نٌوکَریَت داٰدِهْ اِعتِباٰر مَرا... اَگَر چِه نوٌکَرَم اَماّ اَمیر می میرَم! بیشتر »

موضوعات: امامان
   سه شنبه 2 آذر 13952 نظر »
الهـــــــــــی چه عزتی دارد این که بنده ی تــــو باشم وچـــــــــــــــه فخــری بالاتر از این کـــــه تو خــدای من باشی،تو آنگونه خدایی هستی کـــــه من دوســت دارم پس از مـــــــن آن بنده ای را بساز کـــه تــو دوســــــــت داری   بیشتر »

موضوعات: مناجات نامه
   سه شنبه 2 آذر 13952 نظر »
بسیار پیش می‌آید که انسان به مرحله‌ای می‌رسد که دیگر از گناه لذت نمی‌برد، اما آنطور که برخی از همین گناهکاران می‌گویند «نمی‌تواند آن را ترک کند». اما او که از گناه لذتی نمی‌برد چرا نمی‌تواند دست از آن بکشد؟ تا وقتی که جز گناه و سرزنشِ نفس لوامه چیزی… بیشتر »

موضوعات: قرآنی
   سه شنبه 2 آذر 13951 نظر »
امام خامنه‌ای (حفظه الله): "معنای انتظار فرج، این است که مومن به اسلام، مومن به مذهب اهل‌بیت(علیهم السلام) وضعیتی را که در دنیای واقعی وجود دارد، عقده و گره در زندگی بشر میشناسد. واقع قضیه هم همین است. منتظر است که این فروبستگی کار بشر، این گرفتاری… بیشتر »

موضوعات: مهدوی, رهبری
   دوشنبه 1 آذر 13951 نظر »

موضوعات: مهدوی
   دوشنبه 1 آذر 13952 نظر »
:::جا مانده ایم و شرح دل ما خجالت است::: :::زائرشدن، پیاده یقینا سعادت است::: :::ویزا، بلیط، کرب و بلا مال خوب هاست::: :::سهم چو من پیامک "هستم به یادت" است::: :::یک اربعین غزل به امید عنایتی::: :::این بغض من اگر چه خودش هم عنایت است::: :::چیزی برای… بیشتر »

موضوعات: امامان
   دوشنبه 1 آذر 13951 نظر »
امام على عليه السلام فرمودند: «شيعَتُنَا المُتَباذِلونَ فى وِلايَتِنا، اَلمُتَحابّونَ فى مَوَدَّتِنا اَلمُتَزاوِرونَ فى اِحياءِ اَمرِنا اَلَّذينَ اِن غَضِبوا لَم يَظلِموا وَ اِن رَضوا لَم يُسرِفوا، بَرَكَةٌ عَلى مَن جاوَروا سِلمٌ لِمَن خالَطوا» شيعيان… بیشتر »

موضوعات: حدیث
   دوشنبه 1 آذر 13951 نظر »
یکی از خصوصیات حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی ستوده، تقوای چشم بود. اگر چشم ایشان در خیابان به نامحرم می‌افتاد، فوراً چشم خود را بسته، به جهت دیگری روی می‌گرداند. خود ایشان بیان می‌کرد: اگر برای من حتی در خواب هم، چنین منظره‌ای پیش بیاید، در آنجا هم… بیشتر »

موضوعات: آزاد
   دوشنبه 1 آذر 13951 نظر »
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ یکی از رفتارهای اشتباه مسلمین در دعا کردن این است، غالباً زمانی سراغ خداوند و درخواست از او می‌روند که غرق در مشکلات مادی و معنوی فراوانی شده‌اند و کمتر پیش می‌آید برای پیشرفت مسائل معنوی خود در زندگی، دعا کنند.… بیشتر »
   دوشنبه 1 آذر 13951 نظر »

موضوعات: رهبری
   دوشنبه 1 آذر 13955 نظر »
 << < آذر 1395 > >>
ش ی د س چ پ ج
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
یا ابا صالح المهدی ادرکنی
"یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضاعة مزجاة فاوف لنا الکیل و تصدق علینا ان الله یجزی المتصدقین"
جستجو
کاربران آنلاین
  • دهقان
  • زفاک
  • یَا مَلْجَأَ کُلِّ مَطْرُودٍ
  • مدیر سایت
  • نجفی زهرا
  • نویسنده محمدی
  • زهرا پورپيرعلي
  • نازنین
آمار
  • امروز: 78
  • دیروز: 102
  • 7 روز قبل: 414
  • 1 ماه قبل: 2750
  • کل بازدیدها: 77983
رتبه