« گوشه ای از بیانات پیامبر اکرم (ص) در غدیر | ولایت علی بن ابی طالب (ع) در قرآن » |
در زمانى كه به يكى از مشاهد مشرفه و اماكن مقدّسه میرويم، لا اقل يك نوبت به نيابت از طرف امام عصر به زيارت آن امام، داخل حرم شويم و اگر به مكّه مشرف هستيم از طرف آن بزرگوار يك عمره و يا لا اقل يك طواف انجام دهيم، بعضى از صاحبان ايمان و عاشقان امام زمان فردى را اجير میكنند كه از طرف حضرت مهدى عجل اللَّه فرجه الشريف به حج برود و مناسك را تماماً انجام دهد. اين كارها كه گاهى كوچك به نظر مى آيد، ارتباط روحى و باطنى ما را با امام عصر برقرار میسازد.
(نویسنده کتاب آقای حسین اوسطی)فراموش نمى كنم كه در سال ۱۳۶۴ شمسى كه آتش جنگ بين ايران و عراق شعله ور بود، در مكّه براى اداء نماز صبح در مسجد الحرام نشسته بودم. شخص عربى از من حدّ طواف را پرسيد، دانستم كه او شيعه است و از عراق آمده است.
پس از كمى گفتگو، پرسيد: تَزُورُ مَشْهَدَ الرِّضا؟ آيا به زيارت امام رضا مى روى؟
عرض كردم بلى. يك تسبيح صد دانه تربت (كه آن ايّام بسيار كمياب بود زيرا مهر و تسبيح كربلا به ايران نمى آمد و زائرى رفت و آمد نمى كرد) به من داد گفت: وقتى به زيارت امام رضا رفتى يك سلام به نيابت بده، گفتم: اسم شما چيست؟ تا از طرف شما سلام بدهم و زيارت كنم، گفت: به نيابت از طرف حضرت مهدى عليه السلام زيارت كن (نه از طرف من) گفتم: مانعى ندارد، هم از طرف امام زمان وهم از طرف شما سلام مى دهم.
آن شيعه عراقى كه دلش پر مىزند براى زيارت امام رضا عليه السلام امّا مى گويد: به نيابت از طرف امام زمان سلام بده. آيا جا دارد كه اين شيعه عراقى و علاقه مند به حضرت مهدى يوسف زهرا را خطاب كند و عرضه بدارد:
«يا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَيْنا» «۱»؟
زيرا او با اين كار خود، علاقه و عشق خود را به ساحت مقدس امام زمان ثابت نموده و ارتباطى بين خود و امام زمانش برقرار ساخته است.
منبع:دوازده گفتار درباره حضرت مهدى ع، ص197و ۱۹۸ .
فرم در حال بارگذاری ...