« انجام برخى عبادات به نيابت از حضرت مهدی(عج) | داستانی زیبا از دین علی به مخالفانش » |
«دست حق ديدى ولى نشناختى!» اگر آيات قرآن را با دقت مى خواندى به يقين آيات ولايت بر تو مخفى نمى ماند.
سوال-ولايت على بن ابى طالب عليه السلام و فرزندانش، ركنى از ايمان است، چرا اين ركن در قرآن با صراحت بيان نشده؟ در حالى كه نماز و زكات، كه پايين تر از ولايت است، در قرآن آمده است؟
پاسخ
«دست حق ديدى ولى نشناختى!» اگر آيات قرآن را با دقت مى خواندى به يقين آيات ولايت بر تو مخفى نمى ماند.
قرآن مجيد، ولايت على عليه السلام را در اين آيه بيان كرده است:
إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ.1
خوشبختانه نزول اين آيه را بسيارى از محدثان و محقّقان اهل سنت، درباره على عليه السلام نقل كرده اند كه تعداد آنان به ۶۶ نفر مى رسد و در ميان آنان، نُه نفر از صحابه، نزول آيه را در حق امام نقل كرده اند.
و چون هدف در اينجا اختصار است، در اين مورد شما را به كتاب شريف «الغدير» ارجاع مى دهم.2
از اين گذشته، چرا احاديث متواتر و متضافر پيامبر صلى الله عليه و آله را درباره ولايت على عليه السلام ناديده مى گيريد؛ مانند: ۱. حديث غدير ۲. حديث منزلت ۳. حديث «إِنَّ عَلِيّاً مِنِّي وَ أَنَا مِنْهُ وَ هُوَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي».3 و نمونه هاى ديگر كه فراوان است.
گذشته از اين، به چه دليل هرچه ركن باشد بايد در قرآن بيايد؟ شما مى گوييد «قرآن قديم» است و هركس بگويد «قرآن حادث» است كافر مى شود، پس چرا اين ركن در قرآن نيامده است؟
منبع:
1-مائده/55.
2-الغدير، ج ۳، صص ۱۵۶ و ۱۶۲ .
3-سنن ترمذى، ج ۵، ص ۶۳۲، حديث ۳۷۱۲؛ مستدرك حاكم، ج ۳، ص ۱۱۰؛ مصنف ابن ابى شيبه، ج ۶، ص ۳۷۱، حديث ۳۲۰۸۲ و ص ۳۷۵، حديث ۳۲۱۱۰.
4- پاسخ جوان شيعى به پرسشهاى وهابيان، ص ۱۵۰.
فرم در حال بارگذاری ...